Andreas Jonason – Prissättning

TIDIGARE NÄTVERKSTRÄFF


Andreas Jonason leder Simon-Kuchers verksamhet i Norden och är Managing Partner för Simon-Kucher i Sverige. Han har 20 års erfarenhet av kommersiell strategi, marknadsföring och prissättning, både som konsult och som anställd i industrin. Han har doktorerat inom området ”Innovativ prissättning” på Kungliga Tekniska Högskolan. Utöver prissättningspublikationer har Andreas även skrivit ”Hidden Champions of the Twenty-First Century” tillsammans med Hermann Simon.


Hur tar man betalt för värde?

Förmågan att ta betalt är den faktor som ger snabbast och störst effekt på ett företags vinst. Trots detta är det få företag som jobbar aktivt med sin prissättning, och förståelsen bland säljare är inte alltid totalt när det gäller hur man kan jobba med prissättning, olika betalmodeller, och nivåer, för att både göra sina erbjudanden mer intressanta, och även få ut större marginaler. Men hur går du till väga för att få rätt ersättning för det värde du och ditt företag skapar?

Den här gången hade vi äran att presentera prissättningsexperten Andreas Jonason, som är författare till boken ”Ta betalt!” LÄNKA LÄNKA LÄNKA (som fått pris som årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund). Andreas talade bland annat om:

  • hur du med en genomtänkt prissättning hittar konkurrensfördelar
  • når kunder mer effektivt
  • får lönsamheten att växa

INTRESSERAD AV ATT BLI MEDLEM?

Är du en utvecklingsorienterad försäljnings- eller marknadschef som är intresserad av att bli medlem i Mercuri International Research? Fyll i och skicka in formuläret så kontaktar vi dig!



    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.