Digital: Key Account Management

Om utbildningen

Utveckla och stärk samarbetet med dina nyckelkunder

Få ut det mesta av era största kunder. Lär dig strukturera ditt nyckelkundsarbete internt i er organisation och externt ute hos kund. Fokus ligger på hur du väljer och kategoriserar nyckelkunder, organiserar KAM-team och utvecklar kontakter hos nyckelkunden. Öka din kunskap om hur du utvecklar och stärker samarbetet med dina nyckelkunder och lär känna kundens styrkor och svagheter.

Du kommer lära dig…

  • Att välja och kategorisera nyckelkunder
  • Konsultativ Försäljning
  • Att arbeta med och effektivt hantera din kundbas
  • Att bygga upp KAM-team
  • Att utveckla kontakter hos dina nyckelkunder
  • Att identifiera kundens styrkor och svagheter
  • Att göra SWOT-analyser
  • Att nätverka effektivt
  • Att följa upp ditt KAM-arbete
  • Att undvika KAM-arbetets fallgropar

I modulen ingår även ett omfattande bonusmaterial med fördjupningsuppgifter.

Så här går det till

Du genomför korta micro learning-pass med omväxlande träning och blandad pedagogik som inkluderar allt från kortare filmer, interaktiva övningar och inspirerande läsning. Med utvärderande quiz får du möjlighet att reflektera över dina nyvunna kunskaper.

Så här bokar du din utbildning

Boka din utbildning genom att trycka på knappen ”Få mer info” eller fylla i kontaktformuläret nedan. När din förfrågan nått oss skickar vi en faktura till den epostadress du har angivit i kontaktformuläret. Så fort fakturan är betald skickar vi dig inloggningsuppgifter till din digitala utbildningsportal så att du kan starta din utbildning.

Efter utbildningen

När du har tagit del av alla moduler och lyckats med kunskapstesten, får du ett certifikat som kvitto på dina kunskaper. Du kan ladda ner certifikatet som pdf eller länka din bedrift med en badge till ditt Linkedin-konto.

Skräddarsydd lösning

Är ni många på företaget som vill gå samma utbildning? Låt oss skräddarsy en lösning för er!

Läs mer

Få mer information