Peter Siljerud – Artificiell intelligens

TIDIGARE NÄTVERKSTRÄFF


Peter Siljerud har i över 15 år arbetat som trendspanare och framtidsforskare. Han har en bakgrund som framtidsstrateg på Kairos Future och omvärldsanalytiker på Intel. Han har tidigare utkommit med böckerna ”100 trender – din guide till framtiden” och ”Bryt normerna – allt du lärt dig om arbetslivet är fel”. Peter är även en erfaren och internationellt uppskattad talare.


Hur kan sälj och marknad inom B2B dra nytta av AI?

Ingen kan undgå att artificiell intelligens är en teknik som snart sagt finns i allt vi gör, till exempel i vår Iphone som förstår allt vi gör, i dammsugare som städar själv och i bilen som parkerar och snart kör själv. Stefan Carlsson, professor i datavetenskap på KTH, uttrycker det som att: ”AI är det mest dramatiska som hänt inom datavetenskap på 40 år.” Den artificiella intelligensen har självklart letat sig in även i försäljningen, och vårt CRM och våra andra säljstöd börjar nu också tänka själva och förse oss med insikter som kan göra oss mer effektiva och kanske även i viss mån utbytbara?

I vår bok ”Supertrenderna” beskriver vi Artificiell intelligens (AI) som en av de 50 trender som kommer att ha absolut störst inverkan på hur vi jobbar med sälj och marknad under de kommande åren. Hur kan man utnyttja superkraften i AI för att få en mer högpresterande säljorganisation?

Den här gången hade vi äran att presentera trendspanaren och framtidsforskaren Peter Siljerud, som är Henrik Larsson-Bromans medförfattare till boken ”Supertrenderna”. Peter talade om:

  • varför AI har betydelse
  • vad AI är
  • hur sälj och marknad inom B2B kan dra nytta av AI
Photo of portrait business women in the office

INTRESSERAD AV ATT BLI MEDLEM?

Är du en utvecklingsorienterad försäljnings- eller marknadschef som är intresserad av att bli medlem i Mercuri International Research? Fyll i och skicka in formuläret så kontaktar vi dig!



    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.