Strategisk försäljningsledning

Mercuri Brief

Under rubriken ”Mercuri Brief” gör någon av våra analytiker från Mercuri Research en sammanställning av forskning och data inom relevanta och aktuella ämnen inom försäljning, marknad, ledning och strategi.

Sammanställningarna är korta och koncentrerade för att på kort tid uppdatera dig och din organisation kring de senaste rönen inom olika områden. Tidigare briefs finns sparade på toolbox.mercuri.net för alla våra medlemmar att ta del av oavsett tid och plats.

Strategisk försäljningsledning

En föreläsning om strategisk försäljningsledning

En Mercuri Research brief där vi sammanställer forskning och best practice kring strategisk försäljningsledning. De flesta försäljningschefer och försäljningsdirektörer står inför en mängd utmaningar idag: Hantera kunder som köper på olika sätt och i olika kanaler, balansera ute- och innesälj, integrera sälj och marknad, bygga en försäljningsprocess, styra och motivera säljarna, hitta och kompetensutveckla säljare och bygga en stark säljkultur. Vår forskning visar att försäljningsledare som jobbar fattar långsiktiga beslut, tar saker i rätt ordning och jobbar strukturerat presterar bättre. I den här koncentrerade research briefen får du en ingång till vår modell för säljledning och hur den kan hjälpa dig att prioritera och strukturera ditt ledningsarbete.

INTRESSERAD AV ATT BLI MEDLEM?

Är du en utvecklingsorienterad försäljnings- eller marknadschef som är intresserad av att bli medlem i Mercuri International Research? Fyll i och skicka in formuläret så kontaktar vi dig!



    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.