Mercuri utvecklar innovativ säljkultur tillsammans med Scandic Hotels

”Vi bestämde oss 2008 för att vi ville skapa en ny innovativ säljkultur på Scandic och beslutade oss för att anlita Mercuri International för att uppnå våra mål.

Valet av Mercuri var enkelt. De tog på ett effektivt sätt sig tid för att förstå våra viktigaste drivkrafter på marknaden, våra prioriteringar och motivationen bakom vår plan, innan de föreslog en modell som de skräddarsydde efter våra behov.

Mercuri har utbildat hela vår försäljningskår mellan 2008 och 2010 på ett mycket professionellt sätt, vilket har lett till framgång för Scandic. Vi har sett en mycket positiv inverkan som återspeglats både i medarbetar- och kundundersökningar.

Mercuri har dessutom genomfört en cochutbildning för våra försäljningschefer för att säkra att de har den kompetens och befogenhet som krävs för att leda våra säljare enligt vår nya rådgivande säljkultur.

Vi är mycket nöjda med resultatet och skulle absolut rekommendera andra företag att anlita Mercuri International.”

Stephan Stahl, Vice President Sales, Scandic Hotels

Mercuri utvecklar innovativ säljkultur tillsammans med Scandic Hotels