
Självledarskap med Mona Riabacke
I det nya normala har chefer mindre kontroll över medarbetarna, helt enkelt på grund av deras ökade autonomi när det kommer till var de kan arbeta.

Strategisk försäljningsledning
En Mercuri Research brief där vi sammanställer forskning och best practice kring strategisk försäljningsledning.

Upskilling och reskilling
Pär Lager, författaren till boken ”Upskill och reskill”, talar om smart kompetensutveckling för dig, ditt team och din organisation.

Framtidens säljarbete
Lena är ledarskapsforskare vid Handelshögskolan i Stockholm, och en av Sveriges främsta experter när det kommer till just moderna arbetssätt och kontorets roll i det nya normala.

The Sales Conference 2021
The Sales Conference fokuserar på de senaste trenderna kring framtidens försäljning och marknadsföring, och erbjuder en unik möjlighet att komma i kontakt med branschens viktigaste beslutsfattare.

VR inom B2B
Fredrik Löfgren, en av Sveriges främsta experter inom robotik talar om varför VR har betydelse, vad VR är, och hur sälj och marknad inom B2B kan dra nytta av VR.

Leda på distans
På den andra nätverksträffen 2021 kommer stridspiloten, författaren och föreläsaren Robert Karjel, och talar om att leda på distans.

Utblick för att skapa insikt
Vi avslutar våren med Alexandra Stråberg, chefekonom på Länsförsäkringar, som talar om hur man analyserar omvärlden för att kunna agera inom den egna verksamheten.

Retorik online
Vid detta tillfälle hade vi retorikexperten Per Furumo som talade om hur du hanterar webbmöten. Hur leder du ett webbmöte? Hur deltar du i ett webbmöte? Och hur presenterar du i ett webbmöte?

Nudging i praktiken
Ida Lemoine, författare till boken ”Nudging i praktiken” pratade om hur vi kan förändra kunders beteende i små steg.

Beslutsfattande i osäkra tider
Dr Ari Riabacke, doktor i risk- och beslutsanalys, grundare av the Decision Podcast och författare av boken ”The Decision Pyramid” pratade om hur vi tar beslut i osäkra tider.

Robotik
Den här gången hade vi äran att presentera Danica Kragic, en av Sveriges främsta experter när det kommer till automation, robotik, AI och machine learning.

Hållbarhet och affärer
Den här gången har vi äran att presentera Gustav Stenbeck, miljöaktivisten som blev riskkapitalist. Gustav talade om vad ansvarsfullt företagande är, varför det är viktigt, och hur man bygger ett framgångsrikt företag och en bättre värld på en och samma gång.

Prissättning
Denna gång hade vi prissättningsexperten Andreas Jonason, som är författare till Årets Marknadsföringsbok 2019 ”Ta betalt!”. Han talade om hur du med en genomtänkt prissättning hittar konkurrensfördelar, når kunder mer effektivt och får lönsamheten att växa. Han talade även om hur man tar betalt för värde i den nuvarande krisen.

Artificiell intelligens
Den här gången hade vi äran att presentera trendspanaren och framtidsforskaren Peter Siljerud, som är Henrik Larsson-Bromans medförfattare till boken ”Supertrenderna”. Peter talade om vad AI är, varför AI är viktigt, och hur sälj och marknad inom B2B kan dra nytta av AI.