Våra experter

Möt våra experter

Mercuri Research guidar ledare och företag inom B2B mot framtiden inom marknadsföring och försäljning. Baserat på vår forskning hjälper vi chefer och företag att skapa hållbar organisk tillväxt. Möt några av våra experter!


Henrik Larsson-Broman
Analytiker

Henrik Larsson-Broman är grundare av forsknings- och analysföretaget ProSales Institute och författare till hundratalet forskningsrapporter och artiklar inom trender, försäljning och marknadsföring. Han är författare till boken Supertrenderna och utsågs 2018 till en av Sveriges mest populära föreläsare av Eventeffect.

Ph.D. Markus Ejenäs
Marketing Director

Markus Ejenäs är doktor i ekonomi från Handelshögskolan i Stockholm, produktansvarig för Mercuri Research. Han har forskat och föreläst om försäljning, försäljningsledning, sales excellence och digital försäljning sedan 2013. Han är även författare till ett stort antal forskningsrapporter inom försäljningsledning, och redaktör för boken Supertrenderna.

Henrik Munthe
VD

Henrik är en utvecklingsorienterad chef, ledare och konsult inom B2B, med en EMBA från Handelshögskolan i Stockholm. 25 års erfarenhet som säljare, säljchef, konsult och VD med många och stora kommersiella förändringsprojekt i ryggsäcken. Mest effektiv i sammanhang där affärer, strukturer och människor behöver komma samman kring en gemensam riktning.


Ph.D. Peter Vaigur
Scientific R&D Manager

Peter är doktor i ekonomi och har forskat om försäljningsledning sedan 2013. Han är forskningsledare och ansvarar för föreläsningar och nätverksträffar inom Mercuri Research Network. Peter är också ansvarig för processen där vi delar ut priser till årets bästa prestationer inom försäljning, Sales Awards som delas ut i samband med The Sales Conference.

Tomas Edlund
Senior Consultant

Tomas har en bakgrund som Management Consultant på Deloitte Consulting med internationellt fokus och har mångårig erfarenhet som säljare, säljchef och företagsledare. Tomas är konceptansvarig för Säljchefsprogrammet som är Mercuri Internationals utbildningsprogram för säljchefer och arbetar med förändringsprocesser på individ-, grupp- och teamnivå.

Petter Ljungholm
Senior Consultant

Petter har en bakgrund som försäljnings- och marknadschef och är förutom att vara en populär säljtränare som designar och genomför utbildningar inom försäljning, säljledning, kundservice, förhandling, presentationsteknik och ledarskap, även en van konferencier och uppskattad föreläsare inom sälj och motivation.


Victor Paulsson
Management Consultant

Victor har en masterexamen i internationell ekonomi från 2018 och har därefter arbetat som management-konsult. Han är projektledare och konsult och ansvarar för utbildningsleveranser samt verksamhets- och säljutvecklingsprojekt.

Johan Lundh
Senior Consultant & Partner

Johan projektleder, designar och genomför lokala och globala utvecklingsprojekt inom bl a Försäljning, Strategiskt Nyckelkundsarbete och Säljledning. I en konsulterande och utbildande roll arbetar Johan även med presentationsteknik, virtuell kommunikation, förhandling, säljprocessutveckling, affärsplanering, ledarskap och förändringsledning. Johan är civilekonom med inriktning på internationell ekonomi.

Christoffer Agneborg
Management Consultant

Christoffer har en lång erfarenhet av försäljning, både som konsult och i linjen. Han leder idag projekt för analys och design av försäljningsorganisationer, försäljningsprocesser och styrmodeller, och har tidigare jobbat med utbildning av säljare inom lösningsförsäljning, bland annat för telekombranschen.