När 9 av 10 chefer rapporterar att de har ett kompetensgap i sin försäljningsorganisation och att 30% av säljarna saknar rätt kompetenser för att nå sina mål är det tydligt att vi står inför en jätteutmaning som inte går att hantera med att skicka enstaka säljare på kurs.
På Linde Gas beslutade man sig tidigt för att möta den här utmaningen och har de senaste åren jobbat strategiskt med kompetensutveckling inom hela försäljningsorganisationen.
Se inspelningen av webinaret där Göran Flank, Program Manager – Sales Effectiveness & Competence på Linde Gas och Henrik Larsson Broman, omvärldsanalytiker och föreläsare på Mercuri International Research, berättar om det enorma kunskapsgapet inom försäljningsområdet, och hur man kan arbeta strategiskt för att överbrygga det med hjälp av kompetensplanering, kartläggningar, upphandling och genomförande av utbildning och utvärdering.
Webinarets längd: 49 minuter
Henrik Larsson-Broman är en av Sveriges mest engagerande utbildare och föreläsare inom management och strategier inom försäljning och marknadsföring. Med tusentals timmar av forskning i ryggen levererar han faktabaserad kunskap om hur man skapar framgångsrika försäljningsorganisationer. Hans senaste bok “Supertrenderna” är uppskattad läsning av både sälj- och marknadsföringsledare.