Några av våra forskningsrapporter
The Future State of Sales skills
Den snabba tekniska utvecklingen kräver mer än någonsin av framtidens säljare. Hur planerar företag att hantera de kompetensklyftor som den snabba utvecklingen för med sig?
Utforska strategier för att ställa om till försäljning på distans
Hur kan B2B-företag organisera sin distansförsäljning och hantera tillhörande utmaningar?
The Future State of Sales
Vilka är trenderna som formar framtidens försäljning? Ta del av de 10 viktigaste trenderna som kommer att ha störst inverkan på försäljning och marknadsföring under de kommande åren och som företagsledare anser är de mest avgörande för att förbli konkurrenskraftiga i framtiden.
Trender inom försäljning
Så leder du ett mobilt och geografiskt spritt B2B-säljteam
På en snabb B2B-marknad bygger framtida försäljningsframgång inte enbart på att erbjuda konkurrenskraftiga produkter och tjänster; den bygger på att utveckla en fördel med försäljningskompetens. Har din organisation de kompetenser, färdigheter, processer, kapacitet och digitala applikationer ni behöver för att bli en försäljningsorganisation i världsklass? Låt oss börja med att utforska hur säljledare kan hantera en alltmer mobil, virtuell och samarbetsvillig B2B-försäljningsorganisation.
Så hanterar du webbmöten i din försäljningsorganisation
Webbmöten kan vara säljchefens bästa vän med tanke på dess stora möjligheter. De gör det möjligt med ett snabbt och smidigt samarbete när team är geografiskt spridda och med framväxten av ny tillgänglig programvara och teknik erbjuder de allt smartare lösningar för kommunikation online.
Virtuella relationer – Digitalisering av sociala koder
En stor del av B2B-försäljningen har traditionellt handlat om personliga möten. Man träffas, skakar hand, diskuterar problem och hittar lösningar. Fysiska möten har ofta varit nödvändiga för att skapa relationer och förtroende mellan säljare och köpare. Men nu har allt detta förändrats.
Account-based marketing – Teknikbaserat arbete med nyckelkunder
Account based Marketing (ABM) – är en av de hetaste trenderna inom digital marknadsföring de senaste åren. Att fokusera på nyckelkunder är inget nytt i sig, men har blivit ett hett ämne när metoder har moderniserats och blivit effektivare genom digitalisering, automatisering och data.