Mercuri International Research

Lös dina viktigaste försäljningsutmaningar

Bli medlem – vässa er försäljning baserat på fakta och utveckla de färdigheter som krävs för att leda en säljorganisation i världsklass.


Led en smartare och bättre försäljningsorganisation

Ett medlemskap hos Mercuri International Research hjälper till att öka er tillväxt genom:
  • Exklusiva heldagsträffar i utvalda grupper med inbjudna premium keynotes.
  • 4 nätverksluncher med erfarenhetsutbyte
  • 2 after work nätverksträffar med gästföreläsare
  • 1 F2F biljett till The Sales Conference, Nordens största event inom försäljning och marknadsföring.
  • Tillgång till vår verktygslåda online med allt vårt material: föreläsningar, forskningsrapporter, presentationer och mallar/checklistor.
  • Intro-kurs: Commercial Director Master Class
  • Sales Excellence Hotline: 30 minuters rådgivningssessioner med Mercuri-experter, där du snabbt kan få svar på dina frågor.
  • Ramverk för din försäljnings- och marknadsorganisation
  • Tillgång till digital app med inspirerande on demand-föreläsningar
  • Tillgång till Mercuri forskningsstudier och webinar

Några av våra forskningsrapporter

The Future State of Sales

Vilka är trenderna som formar framtidens försäljning? Ta del av de 10 viktigaste trenderna som kommer att ha störst inverkan på försäljning och marknadsföring under de kommande åren och som företagsledare anser är de mest avgörande för att förbli konkurrenskraftiga i framtiden.


Fler rapporter

The Future State of Sales skills

Den snabba tekniska utvecklingen kräver mer än någonsin av framtidens säljare. Hur planerar företag att hantera de kompetensklyftor som den snabba utvecklingen för med sig?

Utforska strategier för att ställa om till försäljning på distans

Hur kan B2B-företag organisera sin distansförsäljning och hantera tillhörande utmaningar?

Digitalisera försäljningen

Lär dig hur du hanterar investeringsbeslut relaterade till ”digitalisering” av intäktsgenererande funktioner som marknadsföring och försäljning.


Trender inom försäljning

Så leder du ett mobilt och geografiskt spritt B2B-säljteam

På en snabb B2B-marknad bygger framtida försäljningsframgång inte enbart på att erbjuda konkurrenskraftiga produkter och tjänster; den bygger på att utveckla en fördel med försäljningskompetens. Har din organisation de kompetenser, färdigheter, processer, kapacitet och digitala applikationer ni behöver för att bli en försäljningsorganisation i världsklass? Låt oss börja med att utforska hur säljledare kan hantera en alltmer mobil, virtuell och samarbetsvillig B2B-försäljningsorganisation.

Så hanterar du webbmöten i din försäljningsorganisation

Webbmöten kan vara säljchefens bästa vän med tanke på dess stora möjligheter. De gör det möjligt med ett snabbt och smidigt samarbete när team är geografiskt spridda och med framväxten av ny tillgänglig programvara och teknik erbjuder de allt smartare lösningar för kommunikation online.

Virtuella relationer – Digitalisering av sociala koder

En stor del av B2B-försäljningen har traditionellt handlat om personliga möten. Man träffas, skakar hand, diskuterar problem och hittar lösningar. Fysiska möten har ofta varit nödvändiga för att skapa relationer och förtroende mellan säljare och köpare. Men nu har allt detta förändrats.

Account-based marketing – Teknikbaserat arbete med nyckelkunder

Account based Marketing (ABM) – är en av de hetaste trenderna inom digital marknadsföring de senaste åren. Att fokusera på nyckelkunder är inget nytt i sig, men har blivit ett hett ämne när metoder har moderniserats och blivit effektivare genom digitalisering, automatisering och data.


Det här får du som medlem

Tillgång till beprövad ledarskaps- och försäljningsforskning när som helst.

Personlig rådgivning av våra experter kring dina viktigaste försäljningsutmaningar.

Kunskapen att fatta trygga beslut med våra benchmarks och diagnostikverktyg.

Möjligheten att möta andra medlemmar i Network för att diskutera dina nyckelfrågor och era gemensamma utmaningar.


Nöjda kunder

Vi värdesätter insikterna och råden i försäljnings- och marknadsrelaterade frågor. Mina medarbetare och jag kan öppet diskutera och jämföra erfarenheter med liknande B2B-försäljningsorganisationer på en hög nivå i nätverket.

Thomas Fuchs
Senior Director Sales Industry Nordics, FUCHS LUBRICANTS SWEDEN AB

Efter ett nätverksmöte känner jag mig alltid fylld av energi och nya insikter. Jag värderar verkligen de professionella presentationerna och de professionella diskussionerna. De hjälper mig att hela tiden förbättras.

Cecilia Garpe
Sales Learning Manager, Atlas Copco Industrial Technique


Kontakta oss!

Vill du veta mer om Mercuri International Research och medlemskapet? Kontakta oss så berättar vi mer!

Charles Schuettinger
Head of Sales Mercuri International Research
charles.schuettinger@mercuri.net
+46 73-144 45 54

Simon Strömblad
Customer Success Manager
simon.stromblad@mercuri.net
+46 709 915 789

RESEARCH – NYHETSBREV

Få vårt nyhetsbrev och håll dig uppaterad om nya fenomen och trender som påverkar försäljningen.

DIGITALA SÄLJUTBILDNINGAR

Digital kurs i Grundläggande Försäljning

Säljutbildning