The future state of trust

Förtroende har alltid varit en viktig drivkraft för att lyckas i affärer. Och fördelarna med att bygga förtroende betyder mer än bara kostnader och vinst... Vi har tittat närmare på 6 dimensioner av förtroende som påverkar B2B-försäljning och som presenterades på The Sales Conference 2022.

Ladda ner rapporten

ÄR FÖRTROENDE DEN NYA VALUTAN INOM FÖRSÄLJNING?

Vi pratade med över 1 000 globala företagsledare inom ett brett spektrum av branscher och företagsstorlekar för att ta reda på: Vad är förtroende och vilka dimensioner av förtroende anses vara mest avgörande för att fortsätta vara konkurrenskraftig i framtiden? Vår forskning visar att tillit i B2B-kundrelationer är viktigare än någonsin. Resultaten från vår undersökning tyder på att det finns sex kritiska dimensioner av förtroende som driver kundlojalitet, retention, ökad försäljning och lönsamhet. Nämligen: tillförlitlighet, kompetens, integritet, syfte, rykte och säkerhet.

INFOGRAPHIC

RAPPORTEN I KORTHET

Vilken roll spelar förtroende för framtidens försäljning? Ta en titt på de viktigaste slutsatserna från rapporten i vår infographic. Få tillgång till hela rapporten längre ner på sidan!

INFOGRAPHIC

Framtidssäkra genom att bygga förtroende

99 %

säger att förtroende är viktigt för att bygga långsiktiga relationer med kunder

66 %

säger att förtroende kommer att bli viktigare under de kommande tre åren

57 %

säger att interaktion med kunderna på distans gör det svårare att bygga förtroende

LADDA NER RAPPORTEN

Nästan alla respondenter i vår undersökning säger att förtroende är viktigt för att bygga långsiktiga relationer med deras kunder och en majoritet säger att det kommer att bli ännu viktigare i framtiden. Ladda ner hela rapporten och läs om de 6 dimensionerna av förtroende.