

Läs mer

Business by Empathy
På senare år har trenden ”Business By Empathy” accelererat där allt fler företag vill bidra till en bättre värld genom att visa empati, medlidande och välvilja. En trend som också utvecklats till en företagsstrategi.

Se inspelningen av webinaret ‘Framtidens Säljkompetens’
Dagens säljorganisationer står inför stora utmaningar när det kommer till att attrahera, rekrytera och utveckla rätt kompetens inför framtiden. Det visar undersökningen ”The Future State of Sales Skills” som bygger på intervjuer med över 1000 kommersiella chefer och som genomförts av Mercuri International Research och SalesOnly.

Se inspelningen av webinaret ‘Så bygger du en strategi för kompetensutveckling inom B2B-försäljning’
Göran Flank, Program Manager – Sales Effectiveness & Competence på Linde Gas och Henrik Larsson Broman, omvärldsanalytiker och föreläsare på Mercuri International Research, berättar om det enorma kunskapsgapet inom försäljningsområdet, och hur man kan arbeta strategiskt för att överbrygga det med hjälp av kompetensplanering, kartläggningar, upphandling och genomförande av utbildning och utvärdering.