19 juni 2023
Leaders Alliance AB ingår partnerskap med Mercuri International Research där Leaders Alliance kommer överta och fortsätta driva Mercuri International Research Networks nätverksdel som genom förvärv 2019 även innehåller nätverket ProSales Network. Genom sammanslagningen blir nu två starka kunskapsnätverk ett under varumärket Leaders Alliance.
Leaders Alliance, ett chefs- och kompetensnätverk som vuxit under pandemin är nu glada över att tillkännage partnerskapet och övertagandet av Mercuri International Research nätverk. Denna sammanslagning stärker Leaders Alliance position som en framstående leverantör av ledarskapsutveckling genom nätverk och mentorskap.
Mercuri International är globalt erkänd för sin expertis i att leverera sälj och ledarskapsutveckling på toppnivå. En av bolagets främsta styrkor är de koncept som utvecklats utifrån bolagets forskning inom Sales Excellence, vilket skapar ett erbjudande i framkant.
Mercuri International Research Network som tidigare hette Prosales Network har en lång och väletablerad historik som ett välkänt nätverk för säljchefer, marknadschefer, VD:ar och liknande roller som har sälj och marknad som hela eller delar av sitt primära fokus.
Då Mercuri International Sverige och Mercuri International Research har en fortsatt affärsrelation med medlemmarna var det väldigt viktigt för oss vem som skulle överta medlemsbasen då vi valt att renodla vår verksamhet och fokusera helt på vår kärnaffär.
Henrik Frohm, VD, Mercuri International
Henrik fortsätter: ”Vi kom i kontakt med Leaders Alliance och kände direkt att det var en bra match. Gemensam syn och värderingar i hur ett prestationsbaserat nätverk skall drivas. Därmed inleddes dialogen med Carl-Johan Marköö. Vi är mycket glada över att vi nu kommit i mål. Vi kommer fortsatt framåt rekommendera våra kunder som vill gå med i nätverk att välja Leaders Alliance medlemsnätverk”
Carl-Johan Marköö, VD, Leaders Alliance säger ”Genom att Mercuri International Research Network, tidigare Prosales Network, övertas och lyfts in i Leaders Alliance-familjen sammanför vi styrkorna hos två framgångsrika organisationer. Detta kommer att skapa en ännu bättre plattform som i sin tur ger ett högre värde till våra medlemmar.” och fortsätter:
Leaders Alliance är det enda nätverket i sin storlek som vuxit organiskt under pandemin vilket innebär att vårt ROI-fokus, och våra väldigt nöjda medlemmar, har gett verkligt resultat. Detta övertagande gör det möjligt för oss att erbjuda ett ännu bättre och omfattande utbud av chefsgrupper inom Leaders Alliance framöver, vilket vi ser väldigt mycket fram emot.
Carl-Johan Marköö, VD, Leaders Alliance
”Övertagandet av driften ligger perfekt i linje med Leaders Alliance vision om att på riktigt stötta och utrusta ledare med verktyg och resurser för att de ska kunna briljera i sina roller. Genom sammanslagningen kan våra medlemmar förvänta sig en förhöjd nätverksupplevelse samt ett närmare samarbete med Mercuri International Sverige som kommer ge möjlighet till ytterligare expertis i världsklass.” fortsätter Carl-Johan Marköö.
För mer information om Leaders Alliance AB:s övertagande av Mercuri International Research Network vänligen kontakta:
Carl-Johan Marköö, VD
Leaders Alliance AB
cj.markoo@leadersalliance.se
073-980 17 20
Henrik Frohm, VD Sverige
Mercuri International Sverige, Mercuri International Research
Henrik.Frohm@mercuri.net
070-510 73 09
Om Leaders Alliance AB:
Leaders Alliance är ett oberoende chefsnätverk för nytänkande ledare. En plats där olika perspektiv skapar en disruptiv kraft, där du inte kommer att vara den smartaste i rummet. Leaders Alliance särskiljer sig genom att säkerställa ett tydligt ROI för medlemmarna. Förutom kompetensutveckling genom erfarenhetsutbyte läggs även stor vikt vid personlighetsutveckling och disruptivt tankesätt. Nätverksgrupperna skräddarsys för att hitta rätt strategisk nivå, mångfald samt olika perspektiv in i dialogen.
Om Mercuri International Research Network
Målet är att skapa en gemensam internationell plattform för att leverera forskningsbaserade insikter, ge råd till ledare inom försäljning och marknadsföring samt fortsätta att bygga ett kunskapsbaserat nätverk av försäljnings- och marknadschefer. Varje nätverksträff är baserad på verkliga case från ledare inom B2B och aktuell forskning, vilket ger ledare inom B2B möjligheten till ytterligare egen utveckling genom nätverket.