“85 % av företagsledare säger att kundvärdesorientering är den mest kritiska trenden för framtida framgång”
I samband med efterlängtade eventet ”The Sales Conference” den 18 november släpper Mercuri International Research (tidigare ProSales) rapporten ”The Future State of Sales”, en detaljerad undersökning av trenderna som formar branschen.
Rapporten, ett samarbete med SalesOnly och Scrive, bygger på intervjuer med över 1000 företagsledare i 30 länder. Det är en ambitiös ögonblicksbild av en bransch som har varit tvungen att utvecklas snabbare än någon annan gång i historien, och täcker viktiga bidragande faktorer som teknikens nya roll, förändrade arbetsmetoder och förändringar i kulturella förväntningar.
Och trend #1? Den affärskritiska rollen kundvärdesorientering spelar i framtida framgång. Henrik Larsson-Broman från Mercuri International Research säger:
”Kundvärdesorientering – utmaningen att gå från en produktcentrerad till en köparcentrerad säljorganisation – har under lång tid varit en ökande utmaning och är nu högsta prioritet för de flesta B2B-organisationer. Anledningen är helt enkelt att försäljning har blivit mer komplex och att kunder förväntar sig mer av sina leverantörer. De behöver leverantörer som kan skapa kundunika lösningar, tillföra nya insikter baserade på trender och forskning, utbilda och inspirera till förändring och inte minst förutse framtida problem. Detta är utmaningar som måste åtgärdas för att överleva i ett tuffare affärslandskap.”
Rapporten inkluderar också:
- Den växande utmananingen med rektytering
- Effekten av teknisk utveckling
- Utvecklingen av arbete och försäljning på distans
Som SalesOnlys VD Jenny Berge säger:
“Den digitala omställningen som har accelererat de senaste åren har påverkat och fortsätter att påverka hela försäljningslandskapet. Genom insikterna från studien har vi fått en djupare förståelse för hur vi kan hjälpa våra kunder att hitta och rekrytera säljare och säljledare som bidrar till konkurrenskraft både nu och i framtiden.”
Rapporten erbjuder en detaljerad studie av dagens affärslandskap som är viktig läsning för företagsledare som vill förbereda sig för morgondagens utmaningar och kommer att släppas i samband med The Sales Conference den 18 november.
“Vårt samarbete med SalesOnly och Scrive ger värdefulla insikter om vad marknaden letar efter och hur framtida rekryteringsbehov ser ut. Det är ett värdefullt samarbete som är värdedrivande för alla parter och för näringslivet i stort”, säger Henrik Larsson-Broman.
Kontakt:
Frank Herbertz, CEO
Mercuri International Group
Email: press@mercuri.net
Daniela Vidakovic Lundin, Global Marketing Manager
Mercuri International Group
Email: press@mercuri.net