Kundsegmentering – nyckeln till lönsam tillväxt För account managers kan kundsegmentering vara skillnaden mellan att springa fort men samtidigt stå stilla och att växa lönsamt med rätt kunder. Läs mer
Sommartempo och försäljningsframgångar Njut av sommarsolen, ta en lugn promenad eller dyk ner i den där boken du alltid tänkt läsa. Du slackar inte, du laddar upp batterierna. Läs mer
Ladda ner rapporten ‘AI powered Sales‘ Vår tredje och sista rapport ger en översikt över olika AI-baserade verktyg och lösningar som finns tillgängliga på marknaden för B2B-försäljning. Från prospektering och målgruppsanalys till mätning av kundnöjdhet. Låt oss ge oss ut på resan. Läs mer
Ladda ner rapporten ‘AI-driven people management‘ I den andra delen av vår AI-rapport tittar vi närmare på den potential som AI-verktyg har för HR. Från rekrytering till kompetensutveckling och säljcoachning. Läs mer
Ladda ner rapporten ‘The Future State of Trust’ Förtroende har alltid varit en viktig drivkraft för att lyckas i affärer. Och fördelarna med att bygga förtroende betyder mer än bara kostnader och vinst... Vi har tittat närmare på 6 dimensioner av förtroende som påverkar B2B-försäljning och som presenterades på The Sales Conference 2022. Läs mer
Paradigmskiftet Podcast Kundcentrerad försäljning är inget nytt, men hur tänker vi när det kommer till utbildning? Läs mer
Bli en fantastisk förhandlare: 10 misstag att undvika i en förhandling Kommersiella förhandlingar är en viktig kommunikationsprocess för alla som arbetar med försäljning och en väl genomförd förhandling hjälper inte bara Läs mer
Försäljningsrevolutionen: 5 viktiga färdigheter 2025 Affärsvärlden utvecklas snabbare än någonsin. Hårdare konkurrens, förändrade kundbeteenden, accelererad innovation, automation, nya tekniska lösningar och förändrade värderingar är bara några av de viktigaste krafterna som driver denna transformation. Företag måste anpassa sig till dessa förändringar för att hänga med i utvecklingen. Läs mer
Det finns ett akut behov av omskolning och vidareutbildning inom försäljning. Hur förberedd är du? 44 % av säljares färdigheter förväntas påverkas de kommande fem åren och de nuvarande genomsnittliga satsningarna på försäljningsträning är otillräckliga för att möta framtidens behov. Säljare får i genomsnitt bara fyra dagar utbildning per år och 20 % rapporterar att de inte får någon alls. Denna klyfta utgör en stor utmaning för team som behöver anpassa sig snabbt. Läs mer