Vill du också bli ett feedbackproffs?
Vad säger du till medarbetaren som sprider falska rykten på kontoret eller till chefen som skaffat svart bälte i härskartekniker? Och vad gör du när halva ledningsgruppen har attitydproblem?
Att ge feedback är något de flesta av oss verkar ogilla oavsett om vi är konflikträdda eller inte. Men vad händer egentligen om vi undviker att ge feedback och istället hoppas på att besvärliga situationer ska blåsa över?
Se inspelningen av vårt webinar Feedback som funkar när Mercuri Internationals ledarskapskonsult och kommunikationsproffs Katarina Hansson svarar på frågan varför och hur vi ska ge feedback! Du får också tips och inspiration kring hur ni skapar en god feedbackkultur som förebygger konflikter.
”Wow! Vilken otroligt bra och viktig information på 30 minuter! Det kan ju ta ett helt liv att lära sig detta och man blir aldrig färdig 😊 Jag känner mig så otroligt glad nu. Jag kommer att använda mig utav detta och med glädje även påminna mig om ”OK-Hagen”. Vill man så går det!”
Anki Wiker, Kundlösningsspecialist Postnord
DET HÄR FÅR DU MED DIG
- Ökad medvetenhet om varför det är viktigt att ge feedback
- Förståelse för vems ansvar det är att ge feedback
- Tips och verktyg för att ge feedback på bästa sätt
- Inspiration till hur du hanterar olika reaktioner vid feedback
- Verktyg för att bygga ett feedbackklimat
TALARE | Katarina Hansson
Partner & Affärsområdeschef Ledarskap
Mercuri International
Katarina brinner för att utveckla ledare och medarbetare och har under de senaste 25 åren arbetat med utvecklingsprojekt i kundintensiva företag.