Mercuri International Research
Baserat på vår forskning hjälper vi verksamheter och ledare att skapa hållbar organisk tillväxt. Ta del av vår forskning och upptäck hur vi kan hjälpa er att växa.
I fokus just nu
AI – Allt du behöver veta
Ta del av våra rapporter som utforskar AI:s enorma potential – och hur du kan undvika några av de etiska och praktiska problem som AI kan ge upphov till.
The future
state of Trust
Vi pratade med över 1000 globala företagsledare för att ta reda på: Vad är förtroende och vilka dimensioner av förtroende är mest avgörande för att lyckas i framtiden?
Några av våra forskningsrapporter
Ladda ner rapporten ‘AI powered Sales‘
Vår tredje och sista rapport ger en översikt över olika AI-baserade verktyg och lösningar som finns tillgängliga på marknaden för…
Ladda ner rapporten ‘AI-driven people management‘
I den andra delen av vår AI-rapport tittar vi närmare på den potential som AI-verktyg har för HR. Från rekrytering…
Ladda ner rapporten ‘AI driven marknadsföring‘
I den första delen av vår AI-rapport tittar vi närmare på den potential som AI-verktyg har för marknadsförare. Från innehållsskapande…
Ladda ner rapporten ‘The Future State of Sales ‘
Vilka är trenderna som formar framtidens försäljning? Ta del av de 10 viktigaste trenderna som kommer att ha störst inverkan…
Ladda ner rapporten ‘The Future State of Sales Skills’
Hur planerar företag att hantera de kompetensklyftor som den snabba utvecklingen för med sig? Studier tyder på att detta blir allt…
Ladda ner rapporten ‘The Future State of Trust’
Förtroende har alltid varit en viktig drivkraft för att lyckas i affärer. Och fördelarna med att bygga förtroende betyder mer…
Vår forskning är alltid…
Affärsorienterad
Vår forskning ger praktiska insikter och strategier. Vi analyserar branschtrender, kundbeteenden och marknadsdynamik för att ge effektfulla rekommendationer som hjälper företag att förbli konkurrenskraftiga.
Ajour med det senaste
Vi strävar alltid efter att dela med oss av aktuell kontextbaserad forskning.
Användarvänlig
Vår forskning är tillgänglig och lätt att förstå, med resultat som presenteras på ett tydligt språk och med visuella hjälpmedel som diagram och infografik.
The Sales Conference
Varje år arrangerar Mercuri International The Sales Conference, som guidar ledare in i framtiden med inspiration och insikter. The Sales Conference är ett årligt evenemang för B2B-chefer som vill förstå och bygga framtidens säljorganisation.
Insikter inom försäljning
5 tips för att lyckas med säljcoaching
Hur kan säljchefer coacha och ge feedback på ett effektivt sätt? Här är 5 tips för att få ut det…
Så väljer du rätt incitament för att skapa ett högpresterande
I denna artikel ger vi konkreta tips på hur du kan använda incitament för att skapa ett motiverat och högpresterande…
Kvalificera dina kunder: Sju frågor som hjälper dig att prioritera
Varje dag lägger många säljare dyrbar tid på kunder som aldrig blir affärer, vilket förklarar varför kvalificering är avgörande i…
Maximera din försäljning – Så sätter du effektiva mål
Att sätta tydliga och uppnåeliga försäljningsmål är en avgörande faktor för att lyckas inom försäljning. I den här artikeln utforskar…
Sales Performance Management: Så leder du dina säljare mot ökade
Att förbättra säljarnas prestationer och därmed försäljningsresultat är en viktig, men också utmanande, del i företags verksamhetsutveckling….
Så hanterar du webbmöten i din försäljningsorganisation
Webbmöten har stor potential att försäljningschefens bästa vän. De kan ge ett snabbt och smidigt samarbete när dina säljare är…
Account-based marketing – Teknikbaserat arbete med nyckelkunder
Står dina största kunder för en övervägande del av din omsättning? Vet du vilka dina mest prioriterade potentiella kunder är…
Virtuella relationer – Digitalisering av sociala koder
Om sociala aktiviteter flyttar in i virtuella världar, så kommer ekonomiska aktiviteter helt klart att flytta efter.Edward ”Ted” Castranova, professor…