
Vad har din semesterresa och affärsvärlden gemensamt?
Innan du helt stänger av affärstänket, fundera på om inte din semesterresa och affärsvärlden har mer gemensamt än du kanske tror?
Vi utvecklar såväl organisationer som medarbetare att nå sin fulla potential, tar itu med era utmaningar och hjälper er att nå framgång inom både försäljning och ledarskap.
utveckla din verksamhetInnan du helt stänger av affärstänket, fundera på om inte din semesterresa och affärsvärlden har mer gemensamt än du kanske tror?
Dagens säljorganisationer står inför stora utmaningar när det kommer till att attrahera, rekrytera och utveckla framtida talanger. Men vad är det för säljkompetens som dagens företag saknar? Och vilken kompetens kommer att bli viktigare i framtiden? Det försöker vi reda ut i den här artikeln.
Podcast
I en allt mer globaliserad ekonomi, hur mycket bör vi anpassa vår värdebaserade försäljningsmetod efter regionala skillnader?
Podcast
När priserna stiger inom ett brett spektrum av branscher, hur kan en värdebaserad försäljningsstrategi hjälpa till att övervinna kundernas motvillighet? I den första av två poddar pratar vi med branschexperten Matthias Huckemann om detta affärskritiska problem.
Sättet vi gör affärer på har de senaste decennierna förändrats till den grad att vi kan prata om ett flertal olika roller och karaktärer på vad som utgör en framgångsrik säljare. Vår forskning visar dock att det finns 5 övergripande kompetensområden som kan viktas lite olika beroende av vilken roll och typ av försäljning vi pratar om.
I det nya normala har chefer mindre kontroll över medarbetarna, helt enkelt på grund av deras ökade autonomi när det kommer till var de kan arbeta. Vidare förväntas medarbetarna ta på sig mer ansvar för att inte enbart hantera sitt eget arbete, utan även koordinera med andra.
Försäljningsvärlden har historiskt sett delats upp i två områden. Det finns ”traditionell” enkel försäljning (tänk säljare med en produktportfölj) och komplex försäljning (där en försäljning involverar flera komponenter som utgör lösningen och/eller många intressenter).
På senare år har trenden ”Business By Empathy” accelererat där allt fler företag vill bidra till en bättre värld genom att visa empati, medlidande och välvilja. En trend som också utvecklats till en företagsstrategi.
Dagens säljorganisationer står inför stora utmaningar när det kommer till att attrahera, rekrytera och utveckla rätt kompetens inför framtiden. Det visar undersökningen ”The Future State of Sales Skills” som bygger på intervjuer med över 1000 kommersiella chefer och som genomförts av Mercuri International Research och SalesOnly.
Genom att se över era behov skapar vi den perfekta utbildningslösningen för att möta dina utmaningar. På individuell och organisatorisk nivå, likväl som på branschnivå.
Vi coachar över både team och gränser och kan hjälpa dig att se över försäljning och ledarskap i hela organisationen.
Vi erbjuder ett lärande anpassat efter dina medarbetare. Med ett engagerande format och relevant innehåll - var som helst, när som helst och på vilken enhet som helst.
Värdebaserad försäljning är mer än bara "ännu en säljteknik" - det är helt enkelt centralt för att bygga långsiktiga relationer och affärstillväxt.
Läs merVåra utbildningslösningar är utformade för att passa den naturliga inlärningsprocessen för vuxna
I en förändringsprocess är det avgörande att först skapa medvetenhet om den aktuella situationen och att motivera människor till förändring genom att hjälpa dem att förstå fördelarna: VARFÖR. För att stimulera ambitionen och önskan att nå nästa nivå använder vi vanligtvis inspirerande videor, reflekterande material och självskattningar.
Vårt sätt att se på LärandeEfter att ha blivit medvetna om den kommande förändringen måste människor veta VAD kompetensgapet är och vilka färdigheter de behöver förbättra.
Vårt sätt att se på LärandeNär det väl finns en fullständig förståelse för inlärningsbehoven måste människor se HUR de kan förbättra sina färdigheter i praktiken. Det är där relevant, operativ utbildning kommer in: vad man ska göra och hur man gör det, genom rollspel, träning och övningar.
Vårt sätt att se på LärandeFörändring är en långsiktig process, så det är avgörande att stegvis följa upp och övervaka hur människor implementerar det de lärt sig i sitt dagliga jobb. För att säkerställa att nya beteenden bibehålls är det viktigt att lyfta fram resultaten och fira framgången. I detta skede har chefer en avgörande roll med stöd av implementeringsaktiviteter, ständiga insatser och uppmaningar till handling.
Vårt sätt att se på Lärande”MAKING A REAL BUSINESS DIFFERENCE - We have been working with Mercuri globally for the last three years developing, delivering and measuring the business impact of the NegGOtiate2WIN training program. Using Mercuri’s core concepts as the basis, we have adapted and tailored the practice elements, role plays and simulated situations, to be 100% applicable throughout the business, sectors, countries and cultures. Working this way has also enabled the program to resonate across the full spectrum of our global sales organisation from Key Account Directors to new starters in the sales teams. We are delighted to announce that this has been one of our award-winning programs.”
”Philips Healthcare has selected Mercuri International in cooperation with Crossknowledge as partner to design and deploy blended learning training solutions for sales and sales management in the international markets. Local language consultants support and engage with local Philips managers and sales teams to further improve their capabilities to effectively engage with customers and provide valuable and innovative solutions that match customer’s needs and help them to improve treatment and services to patients.”
Försäljnings- och ledarskapsexperter som möjliggör framgång genom att utveckla såväl människor som processer. Genom skräddarsydda lösningar får vi våra kunder att bli mer effektiva i sina försäljningsaktiviteter så att de därmed kan nå nödvändiga resultatförbättringar.
Läs merTa del av spännande artiklar, e-böcker och inbjudningar till våra webinar!
Registrera dig!"Jag har haft möjlighet att själv genomgå Ledarakademin, tillsammans med delar av min ledningsgrupp. Utbildningen har varvats med teori och praktiska övningar, i flera fall med skådespelare som ökat trovärdigheten och pedagogiken i träningen. En verktygslåda full av redskap för framtida träning och bruk!"
Tomas Zetterquist, Regionchef
"Så intressant att möta människor i samma position, men ifrån varierande företag som skiljer sig väsentligt från min egen arbetsplats. Att kunna dela med sig av tips och råd och få ta emot detsamma tillbaka är ovärderligt "
Utbildningsdeltagare
"Vi har samarbetat sedan 2011 med Mercuri International, både gällande ledarskapsutbildningar och värdegrundsarbete. Mercuri lyckas alltid knyta kunskaperna till deltagarnas verklighet, oavsett om de möter ledningsgrupp eller första linjens chefer och banarbetare. Att vårt värdegrundsarbete är levande efter fem år är mycket tack vara Mercuris kunniga och engagerade konsulter som tar vår idé till konkreta diskussioner som får fäste i organisationen."
Gölin Forsberg, Kompetenschef
Att generera tillväxt på global basis kräver mer än bara goda avsikter. Det kräver förmåga att ständigt anpassa sig och lära sig nya färdigheter. Det innebär också att ta sig an nya roller när man interagerar med kunder för att vinna och behålla deras lojalitet. Med oss som partner kommer dina affärsenheter att få de kompetenser som krävs för att dina internationella strategier ska lyckas.
Läs merVi bryr oss om din försäljning. Om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa dig, tveka inte att ta kontakt med oss!
Läs mer