Commercial Director Master Class

Om utbildningen

En utbildning för dig som vill leda ett framgångsrikt säljteam

Säljchefsutbildning med fokus på såväl operativt som strategiskt ledarskap där du får ta del av faktabaserad kunskap om de mest centrala faktorerna för att skapa en högpresterande säljorganisation inom B2B och självförtroende och mod att våga fatta strategiska beslut och vägval. Kursinnehållet baseras på över 10 års forskning och mer än 40 000 timmars studier genom forskningsprojektet ”Sales Efficiency Study” om hur man skapar högpresterande säljorganisationer.

Så här säger tidigare kursdeltagare

”Kursinnehållet känns tillförlitligt då det är forskningsbaserat och inte bara går på känsla”

Maria Johansson, Försäljningschef Fazer bageri

”Superintressant och mitt i prick rörande mina faktiska utmaningar. Mycket att tänka på och väldigt bra kurs.”

Karin Whitlock, Sales Director Bisnode

FÖR VEM

Alla som är, eller har som ambition, att bli ledare och som vill utveckla sin strategiska och operativa affärsmässiga förmåga att nå ökad tillväxt och lönsamhet i B2B-företag, till exempel:

Försäljningsdirektör • Försäljningschef • Chief Sales Officer • Marknadsdirektör • Marknadschef • Chief Marketing Officer • Commercial Director • Chief Revenue Officer • VD • Affärsområdeschef • Personalchef

DET HÄR FÅR DU MED DIG

  • Metoder och modeller för att kunna applicera nya arbetssätt i organisationen
  • Grund för strategier och handlingsplaner nästa år
  • Faktabaserad kunskap om de mest centrala faktorerna för att skapa en högpresterande säljorganisation inom B2B
  • Självförtroende och mod att våga fatta strategiska beslut och vägval

EN UTBILDNING MED FOKUS PÅ

Strategiskt ledarskap

  • Vilka är byggstenarna i en framgångsrik sälj- och marknadsfunktion? Du får en heltäckande forskningsbaserad säljmodell.
  • Vad är en säljstrategi och vilka delar bör finnas med i en strategisk säljplan?
  • Hur analyserar du kundernas köpbeteenden? Matcha dina kunders olika köplogiker med rätt säljlogik.
  • Vilka typaffärer gäller för just din verksamhet?  Säkerställ att ni använder rätt framgångsfaktorer!
  • Segmenteringsmodell och kvalificering – vilka kunder ska ni prioritera och varför?
  • Så organiserar du din försäljning – vikten av att ha rätt roller, ansvar och funktioner.

Operativt ledarskap

  • Styr försäljningen på rätt sätt – olika styrmodeller för olika affärer
  • Hur sätter man upp KPI:er och nyckeltal för olika typer av affärer som driver försäljningen åt rätt håll?
  • Vad kännetecknar framgångsrika säljare i olika affärer?
  • Att leda och styra medarbetarnas på beteenden snarare än resultat
  • Hur styr, leder och coachar vi säljare mot ökad kundvärdesorientering?
  • Hur skapas motivation och vad kan vi göra åt det?
  • Hur kan du kartlägga vilka drivkrafter som är centrala för din personal?
  • Vilka incitament och belöningsmodeller bör användas för olika affärer, roller och drivkrafter?

UPPLÄGG

1,5 h á 4 tillfällen

Under två veckor varvar du självstudier i läroplattformen med fysiska träffar. Kursen består av 12 moduler fördelat på fyra övergripande block. Du har mellan blocken videomöten med din lärare och andra deltagare.

Kundförståelse
Du går igenom avsnitten ”Behovet av forskning & fakta”, ”Sales Excellence modellen” och ”Köplogikmodellen” i lärplattformen.
Träff 1
Vi ses för fördjupad diskussion kring materialet och reflekterar kring våra egna erfarenheter. Det finns också möjlighet att ställa frågor på modellerna och strategierna.
Säljstrategi
Du går själv igenom avsnitten ”Säljstrategi”, ”Segmentering” och ”Kvalificering” i lärplattformen.
Träff 2
Vi ses för fördjupad diskussion kring materialet och reflekterar kring våra egna erfarenheter. Det finns också möjlighet att ställa frågor på modellerna och strategierna.
Säljprocess- och styrning
Du går själv igenom avsnitten ”Organisering”, ”Köp- och säljprocessen” och ”KPI:er och nyckeltal” i lärplattformen.
Träff 3
Vi ses för fördjupad diskussion kring materialet och reflekterar kring våra egna erfarenheter. Det finns också möjlighet att ställa frågor på modellerna och strategierna.
Säljledarskap
Du går själv igenom avsnitten ”Affärscoachning”, ”Motivation och drivkrafter” och ”Incitament och belöningsmodellerl” i lärplattformen.
Träff 4
Vi ses för fördjupad diskussion kring materialet och reflekterar kring våra egna erfarenheter. Avslutning för Master Class med diplomering.

 

CERTIFIERING

Efter utbildningens slut certifieras du med ett diplom och en certifiering på din Linkedinprofil.

KURSLEDARE

Henrik Larsson-Broman, är en av Sveriges mest engagerande utbildare och föreläsare inom ledning och strategier inom försäljning och marknadsföring. Han anlitas av företag som ABB, Canon, Microsoft, Telenor, Dustin och Scania. Med tusentals timmar av forskning, observationer och spaning, levererar han faktabaserad kunskap om hur man skapar framgångsrika säljorganisationer. Hans senaste bok ”Supertrenderna” är uppskattad läsning både bland sälj- och marknadschefer.

Skräddarsydd lösning

Vill du ha fler datum att välja på? Är ni många på företaget som vill gå samma utbildning? Låt oss skräddarsy en lösning för er!

Läs mer

Få offert eller boka utbildning

Välj startdatum för utbildningen

När Var Konsult Pris Antal
När Från:
Till:
Var Konsult Pris kr (+ moms) Antal
Skräddarsydd lösning

Vill du ha fler datum att välja på? Är ni många på företaget som vill gå samma utbildning? Låt oss skräddarsy en lösning för er!

Läs mer

Bokningsinformation

kr8,995.00

Du kan bara betala med faktura. Faktura och bokningsbekräftelse kommer skickas till dig med epost när bokningen blivit godkänd.

Få mer information