
AI inom försäljning: Navigera i den nya eran med avancerad intelligens
Försäljningslandskapet genomgår en betydande förändring som drivs av den snabba utvecklingen av artificiell intelligens. Låt oss ta reda på mer.
Försäljningslandskapet genomgår en betydande förändring som drivs av den snabba utvecklingen av artificiell intelligens. Låt oss ta reda på mer.
Oavsett om du är nybliven eller erfaren chef eller ledare, får du i det här webinaret ta del av en överlevnadsguide som ger dig en kort inblick i ledarens verktygslåda.
Att identifiera sina drömkunder, även kallade idealkunder, är idag en nyckelkomponent i effektiv försäljning. Det handlar om att ta fram en detaljerad beskrivning av vilka kunder du ska bearbeta och varför. Dessa kunder är enklare att sälja till, de har ett behov av din produkt eller tjänst, de förnyar sina avtal, är mer lönsamma än andra kunder och är potentiella förespråkare för ditt varumärke.
HR-landskapet har genomgått en anmärkningsvärd omvandling, från administrativa uppgifter till strategiska roller. AI:s inverkan på rekrytering, kompetensutveckling och säljcoachning banar onekligen väg för en datadriven, strategisk HR-funktion som driver organisationens framgång.
”Den skicklige arbetsgivaren anställer den vise, den modige, den girige och den dumme” – Sun Tzu, 500-talet f.Kr. Detta citat från en gammal kinesisk filosof kan likställas med axiomet ”rätt person på rätt plats”, vilket är ytterst relevant för att organisera försäljningen på ett effektivt sätt.
Vad kan du göra för att skapa en effektiv kundsegmenterings- och målgruppsmodell? Här är tre steg som hjälper dig att komma igång!
Webinar där vi utforskar de kritiska faktorer som kan leda till destruktiva ledarbeteenden och, ännu viktigare, hur du kan undvika dem.
Det är svårt att tro att organisationer står inför en talangbrist när tillgången på arbetskraft är större än någonsin. Trots detta hotar bristen på talanger företagens förmåga att följa med i utvecklingen. Hur bygger du ett framgångsrikt säljteam?
I den första delen av vår AI-rapport tittar vi närmare på den potential som AI-verktyg har för marknadsförare. Från innehållsskapande till automatisering och analys – allt finns här.