
Coacha dina säljare och öka omsättningen med 10 procent
Bara en av tre säljare i Sverige har en chef som ger dem den coaching som krävs. Coacha dina säljare och öka omsättningen med 10%
Bara en av tre säljare i Sverige har en chef som ger dem den coaching som krävs. Coacha dina säljare och öka omsättningen med 10%
I den här artikeln lyfter vi fram 10 exempel på hur AI kan appliceras i B2B-försäljning för att effektivisera försäljningsarbetet.
Försäljningslandskapet genomgår en betydande förändring som drivs av den snabba utvecklingen av artificiell intelligens. Låt oss ta reda på mer.
Att identifiera sina drömkunder, även kallade idealkunder, är idag en nyckelkomponent i effektiv försäljning. Det handlar om att ta fram en detaljerad beskrivning av vilka kunder du ska bearbeta och varför. Dessa kunder är enklare att sälja till, de har ett behov av din produkt eller tjänst, de förnyar sina avtal, är mer lönsamma än andra kunder och är potentiella förespråkare för ditt varumärke.
HR-landskapet har genomgått en anmärkningsvärd omvandling, från administrativa uppgifter till strategiska roller. AI:s inverkan på rekrytering, kompetensutveckling och säljcoachning banar onekligen väg för en datadriven, strategisk HR-funktion som driver organisationens framgång.
”Den skicklige arbetsgivaren anställer den vise, den modige, den girige och den dumme” – Sun Tzu, 500-talet f.Kr. Detta citat från en gammal kinesisk filosof kan likställas med axiomet ”rätt person på rätt plats”, vilket är ytterst relevant för att organisera försäljningen på ett effektivt sätt.
Vad kan du göra för att skapa en effektiv kundsegmenterings- och målgruppsmodell? Här är tre steg som hjälper dig att komma igång!
Det är svårt att tro att organisationer står inför en talangbrist när tillgången på arbetskraft är större än någonsin. Trots detta hotar bristen på talanger företagens förmåga att följa med i utvecklingen. Hur bygger du ett framgångsrikt säljteam?
Utforska de bästa metoderna och undersök de olika AI-verktyg som AI erbjuder marknadsförare. Lär dig hur B2B-marknadsförare kan öka effektiviteten, minska kostnaderna och förfina sina marknadsföringsstrategier.