Vårt mål är att stärka kundupplevelsen och i den tuffa konkurrens vi verkar inom så är det extra viktigt att kontinuerligt träna på själva samtalet/mötet med kunden för att på det sättet säkerställa att vi håller en hög kvalitet i alla våra kundmöten . Vi har därför genomfört en utbildning för samtliga medarbetare som sitter i fronten med syftet att öka proaktiviteten och kundupplevelsen för de kunder som kontaktar oss.
Träningen var anpassad till oss och medarbetarna blev utmanande att utvecklas ytterligare och satsningen blev en succé! Effekter kom snabbt exempelvis i form av ökad försäljning och förbättrad kundnöjdhet. Vi kan också se att energin och modet har ökat hos många av våra medarbetare.
Vi har dessutom samarbetat med Mercuri bl. a. i utveckling av coachande samlyssning för gruppchefer och det gav oss ett gemensamt förhållningssätt till hur vi på bästa möjliga sätt utvecklar våra medarbetare genom aktiv coaching.
Vi upplever Mercuri International som en mycket kompetent samarbetspartner där framförallt förmågan att anpassa utbildningarna efter vår verksamhet kan lyftas fram.
/Robert Svedberg, Kundcenterchef SEB Försäkringsdivisionen