Mercuri International
Vår framgång är ett direkt resultat av handplockade experter, starka värderingar och en tydlig mission. Våra framsteg är direkt kopplade till våra kunders. Våra prestationer är direkt kopplade till våra kunders. Detta partnerskap är det som skapar framgång, både globalt och lokalt.
Mercuri International har genom organisk tillväxt och förvärv etablerat sig som världens ledande försäljningsrådgivare. 2019 förvärvade vi ProSales som sedan 2007 stöttat beslutsfattare med forskning inom sales excellence. Målet är skapa en gemensam internationell plattform för att leverera forskningsbaserade insikter, ge råd till ledare inom försäljning och fortsätta att bygga ett kunskapsbaserat nätverk av försäljnings- och marknadschefer.
Våra värdeord
Som ett internationellt företag med många olika kulturer och kunder tror Mercuri International på att ha en gemensam kulturplattform som ligger till grund för vårt agerande mot varandra, kunder och intressenter. Tillsammans bildar de ordet Reach.
- Result oriented
- Excellence in sales
- Ability to change
- Collaboration
- Honesty and integrity
Vår historia
När den svenske ingenjören Curt Abrahamsson grundade Mercuri International på 1960-talet drevs han av en stark vilja att ge organisationer verktygen och processerna för att få deras strategier bli verklighet. Företaget startades tillsammans Heinz Goldmann från Goldmann Institutet. Framgången för Mercuri Internationals resultatfokuserade metoder gjorde det här inledningsvis skandinaviska försäljnings- och ledarskapsutbildningsbolaget till den globala aktören det är idag.
Mercuri Internationals framgång är ett direkt resultat av våra handplockade experters arbete, starka värderingar och mission. Våra framgångar går sida vid sida med de som gjorts av våra kunder. Det är det som gör oss till en ledande aktör både globalt och lokalt. Curt Abrahamsson
DIGITALA SÄLJUTBILDNINGAR
En säljutbildning hos Mercuri kommer att ge dig nya verktyg och metoder för att både strukturera ditt arbete och bli mer effektiv som säljare, eller försäljningschef. Du får ny kunskap och lär dig att sälja och göra avslut anpassat både till situationen och kunden – säljutbildning som ger resultat i form av fler avslut, samt en ökad trygghet för dig och kunderna.
Vi vet dock att säljaren alltid vill prioritera kunden och att tiden för att lära sig nya saker är begränsad. Lärande förväntas ske parallellt med allt annat. Undersökningar har visat att det bara finns 24 minuter per vecka tillgängligt för kompetensutveckling (!). Upptäck våra digitala säljutbildningar, där du bestämmer när lärandet ska ske.