Är det dags att omfamna en disruptiv vardag? Vi tar en titt på de disruptiva faktorerna som förändrar försäljningslandskapet (och arbetet i allmänhet) – och vad de verkligen betyder för teambuilding och effektiv försäljning. Läs mer
Att bygga förtroende – varför är det viktigt för dina affärer? Vi tar en titt på begreppet ”förtroende” – och vad det verkligen betyder för teambuilding och effektiv försäljning. Läs mer
Destruktivt ledarskap vanligare i svenskt arbetsliv än tidigare känt Skadliga effekter på arbetsmiljön Nu visar forskningen att så många som drygt en tredjedel av Sveriges anställda upplever att deras närmaste chef använder destruktiva ledarbeteenden. Läs mer
Digitalisering kräver radikal förändring av affärsmodellen Den bakomliggande orsaken till en radikal förändring av affärsmodellen är digitalisering, vilket i sin tur medför behov av förändringar inom hur verksamheten genomförs, organiseras och vilka kompetenser som behöver utvecklas samt införskaffas. Läs mer
Hybridförsäljning – Framtiden för försäljning Mercuri Internationals senaste undersökning med över 800 företag visar att digitala kundmöten har fyra gånger större effekt på försäljningskapaciteten än besök på plats, vilket innebär att framtiden för försäljning är hybrid. Läs mer
Transformationen från produktsälj till helhetslösning med Sales Excellence-modellen Tjänsteerbjudandet har i regel högre marginaler än de produkter som säljs och därför är tjänsteförsäljningen avgörande för bolagets framtida affärer. Vi ser flertalet verksamheter där tjänsteförsäljningen planeras bli majoritetsaffären och generera mer än 50% av den totala intäkten över tid. En transformation som ger uppkomst till nya intäktsströmmar och förbättrad lönsamhet. Läs mer
6 nycklar för att vinna kundernas förtroende i B2B I en tid där misstroende för företag ökar blir också förtroende den nya valutan. Men vad är egentligen förtroende och hur vinner vi kundernas förtroende? Läs mer
Kan du sätta ett pris på förtroende? Integritet är avgörande både för säljare och för deras organisationer. Läs bloggen för att förstå hur man bygger upp detta. Läs mer
Trodde du att goda affärer bara handlar om att göra vinst? Företag måste numera hitta ett ”varför” och ett tydligare övergripande syfte med verksamheten som förstärker kärnvärden som miljöansvar och socialt ansvar, kultur, mångfald, jämlikhet och integration på arbetsplatsen, för att kunna uppfattas som pålitliga. Läs mer